V okviru dnevov dejavnosti smo z učenci izvedli matematični dan, posvečen večkotnikom. Dan je bil zasnovan tako, da so učenci skozi različne aktivnosti na ustvarjalen in aktiven način ponovili in poglobili znanje o večkotnikih.
Učenci so dan začeli z oblikovanjem miselnega vzorca, s katerim so si na pregleden način uredili že usvojeno znanje. V nadaljevanju so v dvojicah predstavili en pravilen večkotniki – vsaka skupina je raziskovala enega izmed pravilnih večkotnikov in ga na izviren način predstavila.
Sledilo je reševanje učnega lista, ki je zajemal celoten sklop o večkotnikih, učenci pa so z njegovo pomočjo preverili razumevanje temeljnih pojmov in lastnosti. Svoje znanje so nato še dodatno utrdili z načrtovanjem pravilnih večkotnikov, pri čemer so razvijali tudi občutek za natančnost in prostorsko predstavo.
Kot krajši oddih od ostalih matematičnih nalog je sledilo risanje točk v koordinatni sistem, ki so oblikovale raketo. Ta dejavnost je bila namenjena razbremenitvi in sprostitvi, hkrati pa je učencem omogočila, da so na zabaven način spoznali, kako se geometrijski liki lahko povežejo z drugimi področji matematike in ustvarjalnostjo. Po tem so izračunali ploščino rakete, kar je bil izziv, ki je zahteval znanje večkotnikov.
Ena izmed zanimivejših dejavnosti je bila zagotovo uporaba krogov in volne za ponazoritev diagonal v večkotnikih, kjer so učenci na vizualen način raziskovali odnose med oglišči in diagonalami.
Za zaključek so v dvojicah odgovarjali na vprašanja za preverjanje znanja. Na ta način so se tudi samoovrednotili in dobili vpogled v svoj napredek.
Matematični dan je potekal v prijetnem in sodelovalnem duhu, učenci pa so se izkazali z zavzetostjo, ustvarjalnostjo in radovednostjo.
Vtisi učencev:
Učenci so se strinjali, da jim je bila dejavnost v parih zelo všeč, še posebej, ker so bili pari izbrani z žrebom, kar je dodalo element presenečenja in sodelovanja. “Delali smo skupaj in to je bilo zabavno!” je bilo pogosto slišati.
Poleg tega so pohvalili način, kako smo ponovili matematiko, saj so se počutili, da je bilo lažje kot običajno v šoli. “Bilo je bolj sproščeno in enostavno,” so dejali nekateri učenci.
Tudi nova znanja, ki so jih pridobili, so jih zelo navdušila. “Naučili smo se veliko novih stvari o večkotnikih, na katere prej nismo bili pozorni,” so povedali, kar je pokazalo, da je bil dan zelo poučen.
Zlasti so izpostavili dejavnost z volno, kjer so povezovali diagonale v večkotnikih. “Nastali so zelo lepi vzorci, to je bilo res kreativno,” so komentirali. Tudi izdelava miselnega vzorca je bila zelo priljubljena, saj je omogočila pregledno ponovitev znanja in pripravo na spraševanje: “To nam je pomagalo, da smo si zapomnili vse pomembne stvari!”